Reklamy Google – szukamy najlepszych rozwiązań
W przypadku reklamowania się za pomocą narzędzi Google samo tylko wybranie najlepszych dla siebie źródeł ruchu na stronie to jeszcze nie wszystko. Niezwykle istotne jest również dokładne określenie swojego budżetu. W tym przypadku nie należy popełniać dość częstego błędu, czyli podejścia w stylu "mogę pozwolić sobie tylko na malucha, ale oczekuję Ferrari". Na samym początku musimy odpowiedzieć sobie na pytanie, czym jest dla nas konwersja. Wbrew powszechnej opinii wcale nie musi to być wyłącznie transakcja gotówkowa. Określenie to równie dobrze może być związane z ilością pozostawionych u nas kontaktów, danych użytkowników czy też kontaktów telefonicznych. Konwersję można przeprowadzać zarówno z panelu AdWords jak i konta Google Analytics, które bezpośrednio połączone jest z naszym serwisem. Ustalenie jej wartości jest bardzo ważne, bowiem jedynie dzięki temu będziemy widzieli, czy nasze działania są dla nas faktycznie rentowne.
Google daje nam obecnie bardzo szeroki wybór narzędzi reklamowanych, wśród których musimy znaleźć dla siebie coś odpowiedniego. Na samym początku najlepiej będzie dokładnie przyjrzeć się wszystkim działaniom naszej konkurencji, bowiem w taki sposób zobaczymy, co dobrze sprawdzi się w danej branży. Warto bowiem pamiętać o tym, że każda dziedzina posiada swoją własną charakterystykę, przez co poszczególne rozwiązania wcale nie muszą sprawdzać się dobrze w każdym przypadku. Nie warto także decydować się od razu na wszystkie, nawet najbardziej zaawansowane działania – na początku lepiej będzie zacząć od czegoś podstawowego.
Pierwszym krokiem powinno być zatem uruchomienie kampanii reklamowej AdWords; dopiero po pewnym czasie, jeśli nie uzyskamy zadowalających nas efektów, będziemy mogli nieco rozszerzyć skalę naszych działań. Zawsze jesteśmy jednak ograniczeni przez nas budżet, którego ustalenie powinno dla nas być bardzo ważną sprawą. Wielu ludzi zastanawia się, czy przy ustalaniu dziennej stawki za reklamy cały miesięczny budżet należy dzielić przez 30, czy 31 dni. W rzeczywistości Google zaleca stosowanie tutaj liczby 30,4, która daje najbardziej wymierne wyniki. Testowanie poszczególnych rozwiązań i sprawdzanie ich skuteczności jest tutaj bardzo ważną sprawą. Z tego też powodu warto po prostu dać sobie nieco czasu na wdrażanie niektórych interesujących nas narzędzi, bowiem jedynie w taki sposób dowiemy się, które z nich będą faktycznie skuteczne akurat w naszym przypadku. Oczywiście, już w trakcie trwania danej kampanii możemy na bieżąco modyfikować poszczególne jej elementy – niekiedy coś takiego przynosi naprawdę duże zmiany.

Inbound marketing –...
Inbound marketing jest dość szerokim określeniem, które może obejmować całe...